Sidor

måndag 4 mars 2013

i valet och kvalet!

Fick för mig att göra ett yrkestest!
Ja, ett sådant som talar om vilket yrke skulle passa en bäst.


Hade fått en uppenbarelse.
I mitt framtida yrkesaktiva liv, skulle jag syssla med:
Kommunikation - som i ... marknadsstrateg.

Av någon anledning fick jag alltså för mig att göra ett test, 
svara på hela 66 frågor angående olika intressanta yrkesområden.
Marknadsstateg - kom på 3je plats av 22 möjliga.

Hmmm.....
På 2 plats hamnande yrket - Informatör.
Visst har jag hört om det förut ;))))
behöver dock bara läsa på - innehållsförteckningen.


Inte blev jag speciellt förvånad över det som kom på första plats!
Saken är bara - att det är alldeles föööööör rolig fritidssysselsättning,
 och ska man göra sin favvo fritidssysselsättning till ett yrke, 
ja då finns ju risken att man ska få "tråkigt" BÅDE på jobb och fritid.


Ja, det där med att välja ett yrke när man är 
42 bast är nog precis lika svårt som när man är 19!!

Jag går väl och blir som alla andra ...


Fast .....
Man ska inte gå på sånna dumheter!
Man ska göra det man blir "kallad" att göra!
:)))


OCH HA ROLIGT HELA VÄGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar