Sidor

torsdag 6 mars 2014

Blogg100 - 5

Jag tycker om - INSPIRATION...

Fick en fribiljett till - Falkenbergs näringslivsdag (för att sådant händer mig mellan varven). Själv står jag här utan inkomst - och andra står för underhållningen, som kostar massa pengar, och som helst ska finnas dokumenterat. Det är tur man har vänner som orkar investera i en...
Arrangörerna hade gjort en bred lista av föreläsare som alla hade något att tillägga mina handlingar och finfina planer.

Yngve Bergqvist, en Frösöuppväxt man som numera är King Of Jukkasjärvi - VD och grundare till Icehotel. Ja, Yngve, han är bra tokig han, tillräcklig tokig för att bli framgångsrik utan att ha tillstånd att servera sprit, och Jukkasjärvi blev ju en Destination. 
Anders Borg, finansministern ni vet, även han föreläste. Alltså, Anders Borg imponerade mig redan när han hade hästsvansen, men där toppade han sig själv. Sicken talare han är, och finanser och statistikbilder har nog aldrig varit så tydliga som när han presenterade dem. Han hade stenkoll på ALLT! Det kändes nästan som att Sveriges ekonomi var - i goda händer.
Elaine Eksvärd, författare och retoriker avslöjade varför det blir så jäkla fel hel tiden i vår dagliga kommunikation, vi kan liksom inte konsten ännu - att vilja få folk att lyssna på oss. Så om nu alla bara kunde läsa hennes böcker och gå på hennes föreläsningar så kommer vi helt klart att få uppleva - en bättre värld.
Jörgen Oom, ekonom - och psykolog, vilket han helst undviker att presentera sig som, för folk tittar konstigt på honom då, berättade hur en vinnarskalle tänker. Varför kan inte bara alla vara som Jörgen Oom, då skulle inte vi behöva blogga om diverse saker, som drabbar oss - och inte ens behöva ge ut böcker.
Årets företagare i Falkenbergs korades, samt årets Falkenbergare.

Det ska vara FOLKFEST, tycker jag, när sådana här dagar arrangeras. KALAS OCH FYRVERKERIER ska höra till. Klart att det är en invandrad islänning som tycker så, men är det någonstans man får säga sin åsikt, då är det är ju HÄR!

Jag är i alla fall ÖVERBOOOOOOSTAD med inspiration och nu finns det totalrisk att jag vänder mina segel efter vinden - och skaffar mig NÄRING på egen hand. Det räcker så gott med grundutbildning i



Nu ska jag skaffa mig en bra dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar