Sidor

måndag 8 augusti 2011

Filosofiskt......probläm i ett systäm !!

Nu ligger jag i min säng, tittar på mina tår (som vinkar åt mig ovanför dataskärmen) lyssnar på musik som jag hör genom fönstret (som är öppet) och kommer mest troligt från Vallarna där det pågår säsongsavslutning av Allsång.
Blir tyvärr lite störd av två knallar som låter som skottlossning utanför men tänker inte mer på det, för sådant händer ju inte i min värld.

I stället skänker jag min tillvaro en tanke. Den är så upp å ner som den mest kan bli, ja i alla fall på den där såkallade "normala" skalan. Skulle nästan behöva ringa en och annan viktig person men vågar tro att jag har mig själv "under control"....

Jag blir mäkta brydd över att jag aldrig lyckas hålla mitt "jobb"engagemang inom ramen av det som är sunt. Det där med jobb är bara så mycket - sjukdom - för mig att jag behöver AVGIFTAS !!! Jag måste ha missförstått hela grejen med rehabilitering !!!! hmmm......fasen....
Inte ett ord till om det, för det kan omöjligt finnas en enda människa som orkar läsa om detta obegripliga ämne. Så...

...då tänker jag berätta nåt annat.....Roligt :)

Idag åkte min vår sista sommargäst härifrån. Det var min syster som har varit hos mig i 10 dagar. Denna sommarn har gästerna verkligen löst av varandra ända sedan den 27 maj och det har ju aldrig hänt förut att jag haft gäster i 10 veckor i streck. Men fantastiskt har det varit heeeeela vägen och -såklart - skönt att livet återgår till sitt "normala" och hösten vardagen tar vid.

Jag ser riktigt fram emot hösten. Har pausat färdigt från sjungandet så jag SKA börja sjunga igen. Det sägs att det blir Bachs juloratorium.......kändes så där lagomt uppiggande, men nu är det inte vad som ska sjungas, som är viktigt, utan behovet av att sjunga, som gäller :)

I´m Ready....... kom an bara ..... HÖST......;)

(ps: tänkte smycka detta inlägg med bilder men datorn tillåter inte slikt !!! ha bara en himla trevlig läsning;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar