Sidor

lördag 4 februari 2012

Istiden...

... på ingående !!! Kaffet på sin plats och jag filosoferar ;)


Alltså, god morgon i stugorna !! Det är bara 17 minusgrader här hos mig i Falkenberg. Men jag ska då klaga väldigt försiktigt för där oppe där jag liksom "kommer ifrån" har de över 30 minus. Märkligt vad man anpassar sig lätt till klimatförändringar medan det går trögare för andra miljöfaktorer att - ta plats - !!


Nåväl...
Det flyter bra här hos mig. Skolan går fint och jag blir liksom bra på sånt som jag egentligen är skitdålig på. Å då måste väl hela syftet med att utbilda sig vara...stabilt ;)) visst ? ;)


Igår firade vi.
Samuel, 20 bast har fått FAST ANSTÄLLNING. Det räknas som extrem tur för en 20 åring. Han är hur nöjd som helst och planerar en massa nu. Egen lägenhet och körkort i första hand och så lär han sig vad begreppet "tjänstledig" innebär! ...... alltså när han hittar motivationen att plugga igen .... och anpassar sig till en svensk standard och kan lägga till i sin presentation - Jag är utbildad - och bli accepterad av samhället ;) 


Till dess önskar jag min - arbetare - stort lycka till i sin roll som fastanställd, att han berikas med mycket arbetsglädje (man kan ju få hoppas), att han faktiskt går till sitt jobb av flera anledningar än att få lön för mödan.....och att det ska tas vara på.....och att han inte FRYSER ihjäl !! (synonym för att bli psykiskt dödad)

2 kommentarer:

  1. Heeeeeeeej =)
    -17 hos deck, huova va kallt de må vära då me deg.
    Mä ha -28 nu o kan väl erkänn att de ganska knottfritt ute.
    Men je må ändå få tyche syn om deg o me din temperatur, för -17 hos deg o med de öppen vatten da ha så våle ju som -30 i norr. En dän luftfuktigheta dä har i söder e ju int lätt o tass mä då de vål tocke hen temperatura.
    Sitt in ida o kle på´re om du ske ut =)

    Ja o så må je få säg GRATTIS i efterskott te en månes rökfri =)=) Huskut bra kämpat =)=)

    Å när je ändå e igång så ere GRATTIS te en Samuel o häns faste anställning =)=)=)=)=)

    Ha e gott nu i så höres ma snart ijän <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Ahhh mä tacker så hjärtligt. Ja heen ärä massor å fiiiir hejle tia, nu för tia :))))))
    Kraaaaam till deg från meg <3<3<3

    SvaraRadera