Sidor

lördag 29 mars 2014

Blogg100 - 29

Icke att förglömma...

Sicken underbar dag! Så underbar - att jag har totalt kommit av mig i bloggandet för att leverera mitt inlägg nr 29 i #blogg100 utmaningen. Men någon press känner jag inte. Ni ska veta att nästa vecka åker jag ut och reser så då kan det mycket möjligt bli - uppehåll ;)

Nåväl, dagen idag. 
Jag har använt den till massor med nyttiga saker. Började med att skriva ett himla fiffigt meddelande som sedan skickades till Sverige fakulteter. Blev ju nästan högfärdig på det! Varför är detta ord "fakultet" så himla märkvärdigt? Jo, klart! Det kommer ju från romarna! De kunde de. Tur att jag hade min systerdotter - in stereo, för att jag komma ihåg dagens årtal - 2014.

Jag inbillar mig att min berättelse, i min bok, ska kunna åstadkomma en förändring i - världen. Det är hälsosamt att ha drömmar - som man aldrig kan förverkliga, för hur roligt vore att förverkliga en dröm? vad ska man drömma om då, liksom.? Mitt team är på resande fot, men snart kommer de tillbaka alldeles laddade och färska och gör sin insats för "en bättre värld".

Det jag roar mig med nu är - översättning. Jag skrattar och kliar mig i huvudet över mina alldeles egna uttryck - som jag har väldiga problem med att översätta till mitt modersmål. Jag ska dela med er liten textremsa, bara för att jag vill...

Från dina ögon sprutar eldens lågor
som låser sig i dina tankar
Från din mun kommer mäktiga ord
Det är ödet som säger det allt
Jag vet du kan allt
Jag vet du förstår allt
för du är min hjälte
och jag är en docka
och eftersom du kan allt
och eftersom du förstår allt
så kan du få äga mig
voodooman

Min systerdotter made my day hur som helst, med sin ljuva stämma, i denna duett :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar