Sidor

tisdag 31 januari 2012

Så mycket visdom!

Jag sitter med en bok i min hand
(å det är ju liksom rätt vanligt i min tillvaro nu för tiden ;)

Det här boken hamnade inte i min hand för att jag har fått i uppgift att studera den!
Visst inte, den här boken fick den ädla uppgiften att fungera som musmatta år en datoranvändare här i hemmet som faktiskt heter Oliver - bara så jag får göra den här meningen så låååååång som möjligt och lagom ointressant för att ni ska ge upp och gå vidare i ert surfande..........;)


Hur som helst
Boken är inte stor och tjock
Men den innehåller ordspråk från olika länder och en del - Klokskap -

Så då - fick jag bara helt enkelt lust att dela med er lite klokskap så här på en tisdag ;)


- Det lönar sig inte att tända ljuset när solen skiner
eller att göra konster framför en åsna -
Indien

- Har du två bröd, sälj den ena och köp en blomma -
Kina

- Klok är giraffen, den ser vida omkring men säger ingenting -
Tanzania

- Tala är silver, tiga är guld -
Sverige
(note to self, note to self)

- Smid medan järnet är varmt -
Sverige

- Gräset är alltid grönare på andra sidan gärdesgården -
Sverige
(vet bättre, vet bättre, fråga mig!!)

- Den minste spelmannen spelar ofta den största fiolen -
England

- Övning ger färdighet - 
Sverige
(va! inte utbildning..hmm..nu är jag förvånad)

- Den som vill ha ägg måste tåla kacklande höns - 
Grekland
(hahahhaha)




Det finns MERA :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar