Sidor

lördag 24 september 2011

Mod...

...är väl ett ord - och även en känsla - (för den delen) som är högst aktuellt just nu...


Fruns tillvaro utsätts för utmaningar utan dess like just nu. Gårdagen var en horribel dag men jag vägrade låta mig knäckas och fann lycka mitt uppe i alltihop.

Jag blev ju av med min älskade cykel genom stöld och jag sörjde den hela dagen igår.
Jag stod utanför min ytterdörr och upptäckte att jag inte hade med mig nycklar för att ta mig in!
Jag fick brev med posten som inte var handskrivet !! där jag blev informerad om att jag ska infinna mig i tingsrätten i den närmaste framtiden !!!


- LYCKA ÄR
... att få uppleva hur det är att vara kriminell !!!!

A-kassan har stämt mig pga av en obetald "skuld"  på knappa 700 kr. !!!
Jag har aldrig någonsin fått 1 spänn från A-kassan, medan mina "miljoner" har rullat in till dom istället !!
Undrar vem som är skyldig vem, vad ?

Jag är ju totalt i kontakt med mina övre makter så detta är ett glädjande besked för mig. Jag får ju vänligast tala om för svenska rättssystemet vad jag faktiskt 
 - TYCKER -




Mina åsikter lär förstås inte ta mig så långt och jag lär förmodligen bli några 
1000-lapparna fattigare 
när jag får räkning på rättskostnader och dylikt. 
Men .... mina riktiga bekymmer är av större betydelse !!

Moraliskt stöd tackar man inte nej till ... så skicka gärna lite strömmar

Detta var IGÅR
IDAG ÄR IDAG

Framtiden.......där ska jag tillbringa resten av mitt liv :)))))))

2 kommentarer:

  1. Är åxå inkallad till tinget på onsdag..... Förbannar den dag jag fick för mig att svara på en massa frågor som en trevlig polis hade till mig... HAde jag vetat att de skulle sluta i tinget hade jag valt att inte komma ihåg nånting.....

    SvaraRadera
  2. hahhaaha åhhh Tomtan :)))) Du är för härlig :) Jag välkomnar dig i Tingsrätts-klubben. Å håller med, ibland är det vääääldigt skönt att bara inte komma ihåg någonting :)
    Kram

    SvaraRadera