Sidor

tisdag 18 oktober 2011

En bra-ig dag....

.... idag....

Jamenvisst :)

Idag har det regnat stora mängder vatten och då förstår ju ni att det har varit massa plusgrader här i Falkenberg. Inte behövde jag skrapa bilrutan och bara en sån sak innebär att det - är - en  - bra - start - på - dagen :)))

Jag for iväg på jobb lagom efter frukost. Min chef å jag har den äran på tisdagar att jobba ihop och väl på plats blev vi mottagna med - hjärtligt välkomna - och ett tal:

- Vi tycker ni är värda en uppskattning så här i höstmörkret -

...och så mottog vi varsitt kuvert som innehöll två stycken trisslotter.  
Alltså H E R R E G U D SÅ GLAD MAN BLIR !!!! Det kommer då dagar...då man faktiskt bara älskar det man gör ;) 
(å tänk att jag vann 50 kr som innebär två nya lotter förstås, så den historien är ju inte slut ännu ;)

Chefen bjöd på fika efteråt och vi snackade framtid ...... (ja, man ska ju liksom kliva lite åt sidan nu när man äntligen ska skaffa sig lite status här i samhället har blivit tillräckligt inspirerad att utbilda sig ;) 
Trivselfaktor på hög nivå :)

Efter kvällspasset väntade mig varmt bad när jag kom hem och mat såklart :)

...och inte har jag förlorat något jag håller kärt heller...

Jag tycker om - när livet är snällt

Fast det heter nog
Jag tycker om när min skalle tillåter mig att uppskatta det jag har ;)

6 kommentarer:

  1. Härligt, men visst skulle såna här "braiga" dagar komma lite oftare. Man skulle kanske skriva till regeringen och fråga om det går att lagstadga braiga dagar ;-D

    SvaraRadera
  2. Ja, man skulle ju kunna fråga....lite snällt ;)

    SvaraRadera
  3. Å vad jag gillar din positiva inställning, äntligen har den kommit tillbaka :) Helt rätt inställning även fast det regnar!! :)
    Å grattis till lottvinsten :)
    //
    Ulrica

    SvaraRadera
  4. Tänk att till och med jag gillar min positiva inställning ;) Puss å Kram

    SvaraRadera
  5. down to earth - er heimspekin í þessu:)

    SvaraRadera
  6. Það væri kanski nær að segja - eagle to bace - !! ;))

    SvaraRadera