Sidor

torsdag 24 mars 2011

Hittade svaret !!

Jag hann inte ens sova på saken utan hittade svaret med att googla fram det.....
Var ju ivrig att hitta det och blev frustrerad över att inte kunna svara på det själv :))
Denna tolkning hittade jag i alla fall och jag köper den:))



Arbetsglädje - motivation.

Både i privatlivet och i vår yrkesroll drivs vi av ett beteende, nämligen motivation. Motivation handlar om din egen drivkraft att vilja utvecklas och din strävan att vilja uppnå dina personliga mål och att vilja känna arbetsglädje.



Levda värderingar - en god grund att stå på.                    
               ​
Värderingar är våra individuella föreställningar om vad som är viktigt, bra eller dåligt. Värderingar kan vara svåra att ändra genom logiskt resonemang eller rationellt tänkande och är viktiga att arbeta med eftersom de mycket kraftfullt påverkar de beslut vi tar och de prioriteringar vi gör.

Värderingar är starkt kopplade till motivation eftersom de har att göra med värdighet, mening och önskan.


(källa: (ifall jag måste återvända) http://www.spjuth.se/Vaerderingar.htm)

2 kommentarer:

  1. Det ha jag på träningskolan!!!!!!! Å vad jag vill vara kvar där!!!!! HAr fått förlägning till 31/12 YIPPI

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad underbart :)) Njut :) så kan du å jag vara arbetsglada på var sitt håll ;)

    SvaraRadera