Sidor

måndag 2 maj 2011

Spåkulan...

...kan också få till det ibland. Så sa den till mig för en stund sen:

- Bilderna i en veckotidning får dig att längta efter lyx och festligheter.
Det är bra att drömma. -

Jag tänker osökt på ett annat citat som passar mig betydligt bättre, nämligen:

- Det värsta jag kan tänka mig är att någonsin bli riktigt van vid lyx -
Charlie Chaplin

För att leva i lyx måste man väl ändå gilla shopping, vilket jag INTE gör !! INTE ens lite !!
pga en viss jobbighetsfaktor.
Men !!
Eftersom det är "onormalt" att INTE gilla shopping undrar jag nu om:

- Ångesten motsvarar alltså bortträngd längtan. -
Sigmund Freud

Hmmm.....kan det vara så jä"#¤%&a enkelt ?????????




6 kommentarer:

  1. Prylar och onödigt tjafs shoppar jag gärna men för guds skull - kläm inte in mig i någon trång provhytt. Jag ogillar skarpt att handla och prova kläder :-)

    SvaraRadera
  2. hihi...förstår dig naturligtvis....fast då är jag tvärtom ;) Släng gärna in mig i en trång provhytt men för guds skull skona mig från att måste gå in i affären och välja något att prova....
    Helt snurrigt !!!!
    Men en vacker dag ska jag komma dom här dumheterna....så det så ;)

    SvaraRadera
  3. Det där var en svår nöt att klura på *ler*

    SvaraRadera
  4. Svar: Låna vad du vill ;-) Puss i pannan

    SvaraRadera
  5. hahaha bra att du sa det Tomtan :) för mig låter allt jag skriver så solklart och så begriper jag aldrig varför inte folk fattar vad jag menar :) men nu förstår jag bristen på kommentarer från övriga besökare ;))

    Tack Stattinskan....den satt som en smäck...eller nåt...ja du vet ;)) Kraam

    SvaraRadera