Sidor

söndag 3 april 2016

Återvänder hem!

Sedan jag publicerade ett inlägg, på den här bloggen, har det runnit miljoner med kubikmeter av vatten till havet och mycket har hänt - i den bästa, och sämsta, av världar.
Idag upptäckte jag att min medicinska skrivandeterapi fattades mig, och jag stod inte ut en sekund till att vara utan - mitt skrivande. Jag funderade på om jag skulle starta ännu en ny blogg, men beslutade mig till sist att återvända - HEM, till Fru Iris, som är helt onischad - och bara skriva, om det jag känner för, just för stunden.

Jag har kommit igen efter den arbetsrelaterade väggen, blivit egenföretagare - och extraknäcker som föreläsare, så jag har verkligen gått vidare, med ett välfungerade arbetsliv, och känner mig framgångsrik. Tårtan till 1-års dagen är beställd.
Smekmånader är underbara, känslan av framgång likaså, men det innebär ju inte att man inte behöver medicinera sig mellan varven.
Mitt skrivande, som är den enda medicin jag tar mot alla mina psykiska åkommor, blev liksom "slut i lager" när jag insåg att mitt företagande skulle bli en framgång, så det blev uppehåll - i effektivt medicinskt skrivande.
Jag prioriterar lite fel emellanåt, och det gör man visst ibland. Jag känner mig plötsligt jättestressad - helt utan en rimlig anledning! Det är då tur att jag förstår vad denna stress grundar sig i - nämligen bristen på skrivande.
Det är ljuvligt att sätta sig här i kammaren, känna hur hjärncellerna samlar sig, retirerar till den gemensamma platsen - på huvudkontoret, till grundinställning, där de rör sig i takt till Darins ljuva stämma och "Ta mig tillbaka - till de stunder jag vill känna igen".

Jag vill inget hellre än känna igen de stunder då jag var sjukt trött, fattig, hungrig och nära hemlös. Faktum är att jag aldrig någonsin kommer glömma det, för allt detta har gett mig den fantastiska framtid som jag lever just NU - i ett liv där jag kan betala mina ekonomiska skulder, har tak över huvudet, mat på bordet och unnar mig fika på stan, med en vän - ofta.

Mina inlägg kommer jag inte att dela på sociala medier (mer än detta då). Mitt behov av att bli sedd och hörd kommer att tillfredställas på andra ställen, men självklart är du välkommen att följa mig här och interagera genom kommentarsystemet.
Din närvaro kommer jag att känna ändå <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar