Sidor

tisdag 27 september 2011

En annan slags....

.....hemlängtan.....

Jag kommer ju så vida ifrån
Fick en längtan till ett språk som är UNDERHÅLLANDE och ger mig för det mesta skrattanfall. 
Ulrica sparar aldrig på underhållningen när jag behöver den ;)

Jamska......det kan hon.

Ja je förstår at du ha hemlengtan, nu har du ju bott i storstaá i nager år


o fått känne på storstadslive riktut, å de e klart att fjällvärla lär lock 


som bära den då de tapu vål vintern o riktut kållt. 


De må ju vära bätter å få vära där de e riktut me snö o där de kännbart kållt om vintern :) 


Je tror att de e dags o surr lite ti telefona, så du får hör jemska. 


Du lär ju int förstå när du les de hen måle, men en Pierre får väl översätte at deg 


så kanske du bergrip vad je surr om :) :) :) 




JAMTLAND JAMTLAND
JAMT Å STÄNDUT

4 kommentarer:

  1. Men du e ju för go du :) Må måste surr häri telefona snartt.

    SvaraRadera
  2. När vi skulle ha barnen på dagis i Torvalla skrev jag Härjedalska som hemspråk och de skrattade åt mig.... tills de hade haft grabbsen ett par veckor!!!!!! :D

    SvaraRadera
  3. Hahah ja det är ju för roligt med alla dialekter....jag försöker hänga med i halländskan här...det tar sig ;)
    Miss You Anonym ;) <3

    SvaraRadera
  4. Haha jag fattade faktiskt inte allt!

    SvaraRadera