Sidor

tisdag 17 januari 2012

Nöjd å Glad

... med livet och tillvaron :)

Faktiskt så är det så..
Nog för att jag kämpar med mitt projekt här (snart i mitten på vecka 3, oskyddad men armerad med järn) men att jag får så mycket beröm utav Oliver som är så STOLT över mig gör att jag lever gott varenda dag.

Livet på skolan lunkar på. Det är så mest kravfritt och ambitionsfritt som det bara kan vara just nu och att anlända dit är som att stämpla in på semester. Lärande och utveckling i lagom och normal takt som passar ju mig himla bra ... just ;)
I "matan" samlar jag på mig kilon som jag har saknat ett tag nu. Har faktiskt gått upp 3 kg sedan nyår, då jag började mitt projekt. Om det ska räknas som oroväckande eller ej, har jag inga kommentarer..
jag hade som sagt några att ta igen...

Har fått sån ordning på min tillvaro och varje timme är värdefull och väl använd och jag gör bara saker jag tycker om att göra. Det är rätt enkelt att få ihop det så - om man bara vill det.....

Det är lätt för mig att sitta här och skriva "om man bara vill"....
Alla har faktiskt inte möjlighet att välja om slikt ..... 
Så......

JAG VET MIN LYCKA


Å att 17 januari ska vara den deppigaste på året...
....har jag bara helt missat ;)

2 kommentarer:

  1. HÄRLIGT VÄNNEN!
    Din glädje är min! Är lite "avis" för jag kommer ihåg känslan av att gå på folkhögskola (julafton varje dag liksom) även lyckan för varje rökfri dag!!!
    jag är fortfarande tacksam över att ha ett rökfritt liv!
    Kramar från din vän i viken!!

    SvaraRadera