Sidor

måndag 16 april 2012

Får ont i magen!

Så.... jag måste prata av mig.

Har haft undervisning i - livsåskådning - idag och sett på film. 
Det händer ju mellan varven att gardinerna dras ned i klassrummet 
för att man ska just - SE någonting !!!

Vi har pågående, undervisning om sekter - och nyandliga rörelser, 
och gör till med egna arbeten som uppgift på det. 
Dagens film handlade om en sekt och dess ledare som hade total övertalningsförmåga. 
Han genomförde massmord den 18 november 1978. 
 (NioHundraNio) 909 personer tog livet av sig för att HAN sa åt dom att göra det.



Jag kan själv bli heligt religiös 
när det kommer till att övertygas 
om vad som är bra för en själv här i livet,
så jag inte ens nämner vad som är bra för 
SJÄLEN
men sen kan jag bara bli helt hopplöst tröstlös 
när jag ser vad en "oskuldsfull" övertygelse
kan ställa till med.

Nåväl.....
Egentligen ville jag berätta någonting glädjande för er...
ska bara deppa ner mig lite först ...

så .... på återseende med glädjande nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar