Sidor

fredag 28 mars 2014

Blogg100 - 28

Stolt idag...

Nu igen! Jamenvisst! Den där stolt-känslan tycks infinna sig, ungefär för jämnan - här hos mig. Idag har jag bokdag. Den här magiska bokresan räddar mig helt i den annars extremt svåra ekonomiska uppförsbacke jag befinner mig i just nu. Kan bara inte begripa hur det kommer sig att jag inte får arbete. Men gudarna har andra planer för mig, så är det bara med det...

Jag har blivit uppmärksammad av min hemby på Island, Raufarhöfn. De har varit i kontakt med mig angående min bok och nu publicerat en artikel om mitt bokutgivande här i Sverige, på sin web. Fantastiskt roligt tycker jag - och mina rötter försvinner ingenstans ifrån mig. Vet man sina rötter - så kommer man långt här i livet.

På grund av den uppmärksamhet min hemby har gett mig och min bok, så väntar många läsare på Island efter att boken ska komma ut på isländska. "Väggen" är förstås inte bara ett fenomen i Sverige, den finns dessvärre lite här och där i världen - alltså i I-länderna då förstås (bäst man tillägger).

Min bok är inte tänkt i - pengar, så någon ekonomisk trygghet kommer den inte att ge mig, även om jag känner mig lugn inför pensionen :) Mitt författarskap kommer att fortsätta vara min, så otroligt givande, fritidssyssla. 

Jag är STOLT över mina RÖTTER 
och låter här medfölja ett klipp därifrån, så varsågoda:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar