Sidor

onsdag 16 mars 2011

Bestämmanderätt

Ja, nu gläds jag åt rätten att själv få bestämma var jag bor.

Såg ett klipp här om dagen från min hemort Raufarhöfn.
"Nyheterna" hade varit där och gjort repotage. Nu ska Post/Bank kontor bommas igen. Min kusin Svava är verksamhetschef. Hon är en förebild och mera "jävlaranamma" i en människa får man leta efter.
Hon valde att bo kvar i Raufarhöfn, och vi övriga brukade reta henne och säga: Ja, du blir den där "last man standing" när denna skithåla går i öde !!!

Det smärtar...att denna älskade skithåla har ca 180 invånare nu för tiden och inte blir det nån ökning på dom när viktiga samhällsfunktioner läggs ner.
Svava var arg i inslaget, hon var upprörd. Henne väntar nu arbetslöshet (samt de tre till som jobbar där) och det vet gudarna att det kommer hon aldrig att gå med på !!
Hon sa: Det som är mest sorgligt är att man blir fråntagen den valmöjlighet att bestämma själv var man vill bo.

Själv har jag utnyttjat min bestämmanderätt till fullo.
Raufarhöfn - Östersund - Raufarhöfn - Östersund - Offerdal - Falkenberg
...och till råga på det räknade jag till 11 adresser !!

Nu har jag bestämt att jag ska bo i Falkenberg....tills jag blir "last man standing" !
Å måtte inte någon annan ta den valmöjligheten ifrån mig :)

En dagsfärsk väderbild får ni från Raufarhöfn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar