Sidor

onsdag 16 mars 2011

Vänner

Jaha, så är jag där igen och snor saker från andra !!
Nåväl. Ännu en gång ett viktigt meddelande som jag måste dela med er.

Det finns inte mycket som är så viktigt och underbart som att ha vänner. Alla borde ha minst en kvinnlig och en manlig vän.
Det är underbart att kunna dela med sig glädje men också svårigheter med sina vänner som man kan lita på. Det sägs ofta att goda vänner kan träffas efter flera månader eller till och med flera år och att det känns som man sågs senast igår .
Goda vänner behöver inte prata hela tiden. Ibland behöver man inte säga någonting. Tystnad blir inte pinsam hos goda vänner.
Vem känner inte igen att ha god vän och ni har en intern humor, något som bara ni förstår. Ni behöver bara titta på varandra för att veta vad den andra tänker.
DET är vännen som du ALLTID kan lita på, vad som än händer. Du kan dyka upp i vilket tillstånd som helst och är alltid välkommen. Den goda vännen står på din sida genom bra och dåliga tider. Den vännen accepterar dina brister och försvinner inte när det blir tufft.
När allt är upp å ner och du kanske har gjort stort misstag vet du vilka som är dina riktiga vänner. I livet dyker det upp många människor som kommer och går men riktiga vänner består.
Det är inte självklart att ha goda vänner, alla har bekanta men inte alla har den riktiga vännen.


Det skriver jag under :)
Jag är tacksam för mina goda vänner. TACK för att ni finns <3

Här medföljer en bild där jag och min goda vän Alda möttes igen efter 9 års separation (jan 2010)

<3

4 kommentarer:

  1. Sant. Skriver under åxå.

    SvaraRadera
  2. =))) Håller fullt och bestämt med, men jag saknar en vännersbild =)))
    Men jag vet att vår vännskap är ganska oslagbar. Vi har såååå många likheter att det ibland känns kusligt.
    Tror att jag från och med nu ska börja släktforska, vad gjorde våra anfadrar??? Vet vi det??
    Största kramen <3

    SvaraRadera
  3. Åhh jag håller med Ulrica :) det borde finnas en bild på dig här också <3 med denna bilden ville jag poängtera vänskapen som består trots att vi bor i olika länder och att vi inte ses på 9 år..som det var i detta fallet ;)
    Puss å Kram <3

    SvaraRadera