Sidor

lördag 2 april 2011

Ändrar ett mönster (punkt)

Jag drabbades av en förbannelse som kallas ambitioner och som påverkade mig som en drog...
* Själva substansen i ambitionen, är bara skuggan av en dröm * (William Shakespeare)

Jag behöver numera ständigt intala mig själv att...
*Ambition är ädla sinnens sista svaghet * (James Matthew Barrie).

Det var min heliga sanning att...
* Ambition är vägen till framgång. Ihärdighet är det som tar dig hela vägen fram * (Bill Bradley)

Jag får för mig ibland att...
* Min största ambition i livet är att förmedla till andra det jag vet * (Frank Sinatra)

Förvirring uppstår såklart, i min kamp att ändra mina tankar när jag får rådet...
* Håll dig undan de som nervärderar dig. Små människor gör så, men de riktigt stora tror att du kan bli lika stor * (Mark Twain)

Jag vill defintivt inte påstå att...
* Det är mitt mål att säga i tio meningar vad andra säger i en hel bok * (Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Borde ha koncentrerat mig mer på att...
* Inget riktigt värdefullt uppstår från ambition eller enbart från en pliktkänsla; den växer snarare fram från kärlek och hängivelse åt människan och mot objektiva ting * (Albert Einstein)

Istället hörde jag...
* Jag måste! Jag måste!; så manar mig en röst i själens djup - och jag vill följa den. Kraft äger jag, och mod till något bättre, till något högre än detta liv * (Henrik Ibsen)

Sen undrar jag hur drogad jag var om...
* Ett uns av hyckleri är värt ett pund av ambition * (Michael Korda)

Mitt "ändra mönster projekt" går bra för att...
* Jag är inte lika ambitiös längre. Jag råkar bara uppskatta mitt privatliv. Jag skulle önska att det inte pratades om mig alls * (Barbara Streisand)

Har verkligen förstått vad jag ställt till med och inser...
* Att vara lycklig i sitt hem är det ultimata resultatet av alla ambitioner * (Samuel Johnson)

1 kommentar: