Sidor

lördag 2 april 2011

Det är ledarskap :))


Man i luftballong upptäckte att han höll på att tappa höjd. Han såg kvinna på marken, sänkte ballongen lite till och ropade till henne:
- Ursäkta, kan du hjälpa mig ? Jag lovade min vän för en timme sen att träffa honom men nu vet jag inte var jag är !
Hon svarade: -  Du befinner dig i en luftballong på 10 meters höjd mellan 40 och 41 latitud och 59 och 60 långitud.

- Du måste arbeta vid datorer - sa mannen då.
- Ja, det gör jag faktiskt, sa kvinnan - Hur visste du det ?

- Jo, sa han - allt du sa nyss är tekniskt rätt, men jag har inte en blekaste aning om vad denna information ska göra för nytta, och dessutom så är jag fortfarande vilse. Helt ärligt har du inte hjälp mig någonting. Om nåt, så är jag bara ännu mer försenad pga dig !!

Kvinnan frågar:
- Är du möjligtvis VD ?
- Ja, det är jag. svarade han - Hur så ?

- Jo, sa hon - Du vet inte var du är eller vart du är på väg. Endast luft har tagit dig dit du är. Du gav lovord som du inte kunde hålla och förväntar dig att folket under dig ska lösa dina problem. Du är på samma plats som när vi möttes första gången och nu är det på nåt vis mitt fel.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar