Sidor

torsdag 28 april 2011

Lite fortsättning...

.....på påsknöjet ;)

Under våra reunion dagar kunde vi naturligtvis inte låta bli att återuppleva tonåren och vårt stora nöje vi hade då....nämligen våra "Nutidsdikter" :)
Klart vi blev tvungna att slänga ihop en dikt och så lät den:


Dagen är den tjugoförsta.
Månaden är april.
Året är tvåtusenelva.
Tåget rullar lugnt in på stationen.
På skylten står det Falkenberg.
Solen skiner.
Ljushårig kvinna väntar med spänning på att dörren ska öppnas.
Längtan är överväldigande.
Rödhårig kvinna väntar förväntansfull på att dörren ska öppnas.
OMG OMG ekar över resenärerna.
Sjutton års frånvaro försvinner likt och glass i ett barns hand.
Kramen och tårarna bekräftade vänskap som aldrig dör.
Minns du...
En gång...
Och sen...
Efter det...
Och så föddes...
Sedan...
Frågor och uppdateringar blev kompletta.
Helhet föds i två själar,
två hjärtan,
som sammanfogas.

Haha Åhhh jag blir ju alldeles rörd när jag läser detta nu igen...det är ju SNART en HEL vecka sen jag läste detta sist :)

Nåväl, om någon har missat att vänskap är viktig i min tillvaro, då kan jag bara säga att
SÅ ÄR DET :)

obs..det som ligger på backen :)))))))

1 kommentar:

  1. SV; HAr inte tagit ett enda kort idag. Alla korten är tagna med skolans jättesmå diditalkameror á la 1900

    SvaraRadera