Sidor

tisdag 10 maj 2011

Spår i sanden..

Det kommer stunder i livet då man drabbas av komplett överdos av ödmjukhet.


Min gamla kör, Cantilenakören i ÖSD har snart sin vårkonsert som dom kallar:
Barntillåtet
Hålls i Svarta lådanFolkets hus i ösd.
Ons: 25/5 kl 19:00
Lör: 28/5 kl 15:00 och 19:00


Cantilenakören under ledning av Jenny Michanek.
Sånger från mage till skolbänk.
Förköp Cityshop. Vuxen: 120 kr. Ungdom, studerande, pensionär: 80 kr. Barn under 12 år: gratis.
 
Klart jag fick inbjudan att komma och lyssna och då förstår ju alla att det inte är en möjlighet för mig :(
Jag fick hemsk separationsångest från dom när jag flyttade ifrån Östersund och har fortfarande lite problem att fylla det hålet !!

....men, men.... I`M WORKIN´ ON IT :))))
Nåväl....

Jag skrev till dom:
- att behöva klicka på den där NEJ knappen ...smärtar ju :( Stort LYCKA TILL och alla möjliga inspelningar önskar man få tillgång till ♥


En medlem i kören vid namn Tommy Nord, som har börjat i kören efter min tid kommenterade det med att skriva:
- Iris, inte för jag hann träffa dig, men vet ändå att du finns med oss i hjärtat. :)

Ååhhhhhh .....Alltså jag höll på att ramla av stolen och grina ihjäl mig !!!!!!!!!!!!!
Helt främmande människa !!!!!!
Det blev bara så fantastiskt att veta att jag får hänga kvar med dom fast jag inte är närvarande och att "havet inte har spolat bort mina spår... i sanden"

Det där begreppet: - Folk kommer och går - stämmer inte alla gånger :)))))
Åhhh så mycket kärlek till Cantilenakören skänkes här med och jag MANAR er, som har möjlighet, att se deras vårkonsert :)))))

...och bara för att det är CANTILENA vår....får även medfölja en melodi från vårkonserten 2009, då under ledning av Malin Strömdahl


4 kommentarer:

  1. Funderat på att börja sjunga i kör igen så många gånger.... men de blir aldrig av.... får väl läggas till listan "att göra i PRO"

    SvaraRadera
  2. Passa på att se konserten....du kan få en vitaminspruta av det ;)))

    SvaraRadera
  3. ...nu fick ju jag också nånting i ögat...

    SvaraRadera
  4. ...nä men, ja men, hur lätt är det <3

    SvaraRadera