Sidor

måndag 22 augusti 2011

Medlemsskap....

.....VAD FAN ÄR DET ????

Vem har gjort Kommunala ArbetslöshetsKassan till GUD !!! Det vill jag gärna få reda på, för vederbörande behöver höra ett och annat från en Fru.....

Ni kan ju bara inte ana vilka "världsliga" problem jag har just nu.

K-A-kassan kickade ut mig från kassan i FEBRUARI 2010 <---OBS.
Nu...AUGUSTI 2011 KRÄVER dom mig på 643 riksdaler pga utebliven medlemsbetalning:

Fick brev om detta förra veckan och skrev en protest tillbaka där jag ställde frågor och KRÄVDE förklaring. Idag kom det "efterlängtade" svaret !! Lyssna nu:

På grund av att du inte betalade medlemsavgiften december 2009 upphörde ditt medlemskap automatiskt den 28 februari 2010. 
Er begäran om utträde ska ske skriftligen. Vi har inte fått någon sådan skriftlig begäran från dig och det är därför du måste betala medlemsavgiften för december 2009 samt för januari och februari 2010.
Den 18 juni 2010 skickade vi ett brev till dig med beslutet att ditt medlemskap upphört. I det brevet stod att du har skuld till oss.


Vad innebär "begreppet" att vara medlem ? medlemskap är frivilligt och inte tvång, vad jag vet!
Har jag köpt en produkt eller tjänst ?
Nä jag köpte en försäkring. Just det EN FÖRSÄKRING


Nu blir jag direkt skeptisk!.....om jag köper en produkt (och då har jag i alla fall nånting mellan fingrarna) och väljer att försäkra den. Väljer jag sedan att inte betala försäkringen utfaller den = Punkt o Slut och jag river mig i håret över förlusten av produkten jag håller i handen.
Men a-kassans FÖRSÄKRING, ja men den har ju helt annan karaktär. När du väl har godkänt att bli "medlem" har man skrivet under en "låneansökan" samtidigt !!!!

Alltså....jag säger bara. Tack mina ÖVRE MAKTER för att ni skonade mig från arbetslöshet och därmed utbetalningar från a-kassan. Jag hade nog gått i graven när jag fått återbetalningsblanketten av sådana utbetalningar....för det är väl rimligt att förvänta sig slikt..... typ ett och ett halvt år senare !!!
Jag kan låta bitter nu (och det är jag, så in i helvete) för jag har slösat enorma summor pengar på fack och a-kassa genom mitt arbetsverksamma liv. Tycker det är dålig utdelning med tanke på att jag ALDRIG behövt utnyttja deras "tjänster", "produkter" eller FÖRSÄKRINGAR !!






3 kommentarer:

  1. Ibland blir man brydd. Mej har dock kommunal hjälpt flera gånger. Om det inte varit för dem så hade inte vi fått ut lön från ett konkursbo, alla andra fack skickade nått mail här och där men kommunal drev det till domstol och då fick vi pengarna vi hade rätt till 11 månader senare....

    SvaraRadera
  2. Det gläder mig såklart att höra att ni fick era pengar till slut med då undrar ju jag genast...är det räkningarna till dom utsparkade som betalar ett sånt kalas...

    Oj, vad dum jag är !!! ... men tyvärr, jag ser SVART när det gäller Fack/A-kassa !!!

    SvaraRadera
  3. ....och så ett klämkäckt PS på det :)

    TACK FÖR DIN KOMMENTAR :)))

    SvaraRadera