Sidor

torsdag 10 november 2011

Men vet ni vad....

.....jag kom på nu !!!!????

DET ÄR 44 DAGAR TILL JUL !!!!
Nu har jag koll på detta endast för att det kommer fram i nyhetsflödet på facebook ;) och min absolut favorit jullåt (på Island) är också redan i flödet...DET ÄR LYCKA ifall ni undrar ;))))

Islänningar är knäppa vad gäller julmusik kan jag vänligast tala om ;) De lånar alla världens låtar, gör en isländsk text, tillägger nåt juligt och  - voila -  julstämningen är PÅ TOPP :))
Oj, sa jag verkligen knäppa !!! jag menade - SÅ MYCKET ROLIGARE ;)))

Alltså jag ljuger inte !! Europe's the final countdown är JULLÅT på isländska .......
Ok....jag väntar väl tills ni har skrattat färdigt ;)

En annan - lånad av Zuccero heter "IFALL JAG ORKAR" fast på isländska "Ef ég nenni" :)

Ni kanske inte är så intresserade men vi islänningar gör lite narr av svenskarna ibland 
(precis som ni gör med oss, såsom: Vad säger en islänning när han slår hammar'n på tummen....svar: JÖKLAR ;))

JAG ORKAR INTE, är islänningarnas "satyr" av svenskarna 


samt 
KORV MED BRÖD


Svenska köttbullar är islänningarna däremot helt frälsta i ;)

Nåväl.....
Tillbaka till julsången som jag är helt frälst i...

I texten säger:
Diamanter och pärlor skickar jag till min älskling, ifall jag orkar
Hela världens under, ger jag till min älskling, ifall jag orkar
Vattnet från den klara källan, ger jag henne ifall jag orkar
De vackraste rosor från det som varit, ger jag henne ifall jag orkar
mm mm ifall jag orkar

JAG ORKAR
GÖR DU ;)


Orginalet av Zuccero....bara för att det är en sån UNDERBAR låt 
<3<3<3<3<3<3<3<3<3

NU ERE JUL IGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar