Sidor

tisdag 24 januari 2012

Vecka 4 pågår...

....just nu

 

Jag utmanar ödet mer och mer nu för tiden...
Avsiktligt drar jag mig för att - skydda - mig, - i princip för att se hur långt det bär. 
Hjälpmedel medhaves naturligtvis när jag beger mig iväg hemifrån.
Ställer mig gärna i rökrutan med de andra (det är ju alltid roligast i rökrutan som sagt ;)) 
... men det stör mig inte alls - att inte röka.


Abstinensen smög sig på idag väldigt olägligt ... eller vid 10:45. 
Satt ju på lektion och hade inte alls tid att bli störd utav den. 
Jag hörde varken läraren eller personen som satt bredvid mig till slut 
så jag var tvungen att ursäkta mig, kliva ut ur klassrummet 
... och armera mig med JÄRN (alltså plåstra mig)!!! 

FAAAAN 
vad jag inte orkar detta....

Alltså, jag skänker ju genast en tanke till dom som slutar röka UTAN hjälpmedel!! 
Hur i hela världen bär dom sig åt ??
Är alltihop bara ett sinnestillstånd ?? 
Kan man verkligen TÄNKA BORT abstinens.... 
Jag verkar då inte ha förmågan att göra det. 
Undrar om jag ska måste "gå på kryckor" resten av livet !!
Hmmm....

2 kommentarer:

  1. Kämpa på!!! Jag slutade röka när jag blev gravid för snart ...22 år sedan(!), det var inte svårt, för mådde ju illa av alla lukter i början av graviditeten. Så underbart att fortfarande vara rökfri!!! Så kämpa på -det beror bara på din vilja!!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord Susjos :)) Ja viljan finns då på plats så herregud...men jag misstänker att - tålamod - (som jag för övrigt är helt befriad ifrån) skulle kunna göra mig väl ;))

    SvaraRadera