Sidor

söndag 22 april 2012

Blir bara full i skratt :)

På Island är det dags för presidentval och ett antal kanditater utmanar
den sittande, Ólafur Ragnar Grímsson. 
Den som har blivit populärast utav utmanarna är en HON
en Þóra Arnórsdóttir, gift två barns mamma och väntar det tredje och hon är född 1975.
(å jag kan få ålderskramp på stubinen)



Jag storgillar och inspireras ju av tjejer som vågar ställa sig upp mot gammelgubbarna 
och som kör sitt eget race. (å nu ska jag bli feminist också)
Men när det kommer till - presidentposten ...
är inte ens jag helt beredd att föreställa mig presidenten som småbarnsmamma.
Ska vi snacka förutfattade meningar !?

Nåväl ...... ge mig några dagar
Så kommer jag nog att heja fram henne såsom bara jag kan ;)



Vem vet vad som står i stjärnorna !!
Kvinnlig president på Island igen - tjaau varför inte ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar