Sidor

torsdag 19 april 2012

Första sommardagen !!


På Island är det - första sommardagen - idag, enligt den isländska kalendern alltså...
så då är vi islänningar lite extra glada i hågen och tackar varandra 
för att vi har hjälp varandra 
att överleva vintern ;)


Egentligen ... 
har jag känt oro inför sommaren!
Det är nämligen då jag måste ge mig in på det 
som har var varit min värsta fiende i några år nu....


Men nu !!!!! 
slösar jag ingen mer oro på något slikt !!!
Idag fick jag ett trevligt samtal om jobberbjudande som jag tackade 

 till 

... och jag ska vara nöjd och glad med det ..... 
..... heeeela sommarn ..... 
..... enda till jag börjar skolan igen ... 
.... i höst!


Oj, vad det ska gå otroligt bra för mig i sommar :)
Inte ett endaste bakslag ska jag få 
och inte ska jag ha några som helt - åsikter - om någonting 
utan bara VARA och må gott :)))


1 kommentar:

  1. til hamingju með sumardaginn já og sumarvinnuna...eða er ég ekki að lesa rétt í þetta.... ég fékk áskorun um að nota EKKI google translate -ef ég les rétt í þetta.. í hverju fellst sumarstarfið?:)

    SvaraRadera