Sidor

torsdag 5 juli 2012

Lämnar Sverige ...

... inom kort, för att besöka den ädla


REPUBLIKEN JÄMTLAND!!

Jajamänsanfattasbara!
Det kan tänkas vara förmånligt att få ta två veckors ledigt i sommar när man faktiskt är semestervikarierande student på en arbetsplats, men det fick jag! och det är jag väldigt Glad för.
Vi ska åka till gamla trakter och besöka släkt och en heeeeel massa vänner som är Saknade!!!

Det jag kan undra över, så här 20 dagar före dopparedan, är HUR JAG SKA HINNA träffa alla på så kort tid! Men jag ska planera ordentligt och börja redan NU ... 
... att förvarna mina anhängare att jag är - på ingående :)


Längtan är på topp i alla fall och för en gångs skull ska jag vara VÄN med ...


SÅ DET SÅ
... om ...


... dagar smäller det ...

5 kommentarer:

  1. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA,
    äntligen officiellt =)

    Fast du säger att du lämnar landet Sverige, tycker du att Jämtland är utomlands??
    - Nog för att de är en bit o åka,
    - nog för att det finns knott här,
    - nog för att vi pratar lite annorlunda
    MEN HALLÅ, vad gör väl det, det känns att man lever då ;)

    Jämtland Jämtland, jämt o ständut =)=)

    Välkommen till vackra Jämtland, nu är det sommar här, visst det finns snö kvar på vissa utvalda ställen. Men dit behöver vi ju inte åka.

    Vi har ju en del loppisar runt om i Offerdal att besöka =))))))

    <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahahhahahahaha JAAAAAAAAAAAAAAA Jämtland är utomlands, för Jämtland är Jämt å Ständut medan Sverige är Ibland å Sällan ;))
      Men vad menar du som inte skriver på jamska!!!!! OM NÅGON så är det du som vet att jag behöver konstant träning på ert språk för att INTE GLÖMMA det :)))

      Åhhhh vad jag längtar till alla loppisar :))) och ÅÅHHHHH VAD JAG LÄNGTAR UTOMLANDS :)))))
      <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

      .... å nu helt plötsligt är vi nere på NITTON ;))

      Radera
  2. Mähn va hunn, henen gåre undan när hu skriv. Du vät att je e ju jämtlänning o då ske je hinn funder imilla at. Åså ha je semester ida, så då ske man ju helga vilodan ;)
    Ja du de dän loppisskyltan kom du å vål less på. Dom står överallcht, litte her o der. Men ma ske väl gära en tur, en tokken dän nostalgitripp hell vad de kolles.

    Att de ida bäre e nittan daga kvar te du komm e ju som så dä då att de e helcht obegipela nera nu då.

    Hur vare je had lavu ut nu då, skull ge kanske ta o lägg en dän flaska häri kyla kanske, hu lä ju ville ha nån dag häri kyln om ma ske kunn dick ta a sen.

    Ja som du rendan kanske ha liste ut men som ske uppräpes häle tia så ske du o familja di väta om att de e huskut välkommen te Jämtland :)
    Ske vål riktut artut å få råkes igän ;)

    Bjennkraman på de så höres ma snart igän <3<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahahhaha ja å je kan ju int bärja meg, så ä dä bäre mä dä <3<3<3<3<3<3<3
      Å fy fään vad du e bra på dän dan jamskan du, å håller mig uppdatert :)))))))))))))))))))

      Radera