Sidor

onsdag 10 oktober 2012

... höst - hette den !!

Just det ... så hette den nuvarande årstiden.



Fick klara och tydliga tecken från Tarot att min höst skulle bli - en uppförsbacke!
Det tyckte jag var väldigt bra att veta, för då kunde jag ställa in mig på att bevisa motsatsen ;)
Nåväl

UTBILDNING pågår



och det finns en anledning till att hösten finns.
Det är nämligen årstiden man ska skriva
INSÄNDARE ...



... som helst ska innehålla klagomål, eller åtminstone någonting man vill ändra på i samhället.
Det är årstiden man SKA vara onöjd!



När det är höst, ja då ska man också skriva
ELÄNDESLISTA
10 saker man tycker är eländiga - det kan man lätt skriva på 5 minuter



EKVATIONER ska man ha flyt med - en årstid som höst!
och det ska liksom bara vara helt naturligt!



SOL och REGN ska infinna sig SAMTIDIGT en höstdag,
och det kanske man bara, rakt av, förväntar sig ...



Det är tur att det finns balans i denna eländiga årstid som kallas för HÖST.
Socialt liv har man skaffat sig överdos av och livets små glädjande överraskningar är på plats

 

HUR SVÅRT KAN DET VA!!!




INGEN KONST ;)



4 kommentarer:

  1. gaman að þessum heimspekilegu vangaveltum hjá þér systir- skemmtileg pæling þetta með jöfnurnar..:)

    Fer með þær á koddann - góða nótt<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vildi mjög gjarnan að þetta væru heimspekilegar vangaveltur,en þetta er reyndar hversdagur hjá mér ;))
      Endalaust knús og vona að þig hafi dreymt jöfnur sem þér tókst að leysa :))) <3

      Radera
  2. mér fannst það svolítil speki þetta með sólina og regnið og svo félagslífið og fjölskylduna - ég var að lesa einhverja úr þessu væntingu til að "jafna" það.

    En sjálfsagt oftar en ekki skilar google translate annari hugsun til manns þegar maður er ekki vel að sér í tungumálinu ;)

    Mig dreymdi engar jöfnur og er alveg sátt við það:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hvort sem google translate er að skila sér eða ekki þá er ég ánægðust með að ÞÚ´skiljir eftir þig spor siss <3 það er allavega meira en sumir aðrir gera sem hafa áhuga á að "fylgjast með mér" á blogginu ;))
      Elskjú <3<3

      Áfram - jafningur ;))

      Radera