Sidor

fredag 14 mars 2014

Blogg100 - 14

Mobiltelefon som mobiltelefon?...

Idag blev jag inspirerad av Linda, som har antagit en utmaning. Hon ska prova vara mobilfri - ett tag.

Min relation till min mobiltelefon, har varit på så vis, att jag har ringt från den, skickat meddelanden från den, tagit bilder med den för att ibland dela dem med omvärlden - via mms och facebook. 

Den blev huvudsakligen ett betydande verktyg i en process jag befann mig i. Att komma igen, efter den arbetsrelaterade väggen. Den blev en slags dokumentationssamlare, att processen gick utmärkt. Jag lärde mig att ta självbilder, vilket för övrigt anses vara väldigt fult att göra, (och jag håller då inte med, som vanligt). 

Jag tyckte om min mobiltelefon, en Samsung Touchphone årsmodell 2009. Hade inget behov att uppgradera till - en dator, i form av smartphone. Förmodligen hade jag gått på trycket, som kom från dem som tyckte jag inte hängde med i utvecklingen, om jag haft ekonomi till det.

För tre veckor sedan blev min mobiltelefon stulen då jag var ute och roade mig, och jag har sörjt min underbara telefon förstås. Ingen ny har jag införskaffat, av ekonomiska skäl, men jag tycks klara mig alldeles utmärkt - utan. 

När jag läste Lindas inlägg, förstår jag att det var nog jag själv som var SMART som aldrig skaffade mig smartphone.

Jag finner ändå anledning att säga följande i detta inlägg. Det finns faktiskt de som kan hantera ett liv i smartphone-världen. Använda den på ett mycket givande och kreativt sätt. Den ger somliga mycket nöje - och man ska ha roligt här i livet, tycker jag :)


Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar