Sidor

fredag 14 mars 2014

Blogg100 - 15

Pinsamt?... eller bara helt naturligt?...

Jag erkänner att jag är desperat arbetssökande. Frågan om jag behöver antidepressiva mediciner på grund av det, kan förstås vara rättfärdig, men jag trotsar "biologin" och fortsätter avstå. Så läs för gud skull inte min blogg om den gör dig upprörd, eller om du känner dig personligen attackerad.

Nåväl, jag har flyt emellanåt och kan bli kontaktad av två arbetsgivare - samtidigt. Det uppstår, av naturliga skäl, total LYCKA här i min värld när det händer, men hur pinsam är jag egentligen, vid närmare eftertanke...

Alldeles nyligen fick jag ett mail med ämnet: Dagens samtal

Återkommer till din platsansökan jag fått från arbetsförmedlingen. 
Är intresserad av mer info om dig. 
Ber att du ger mig mer info om 

  • Referenser du har
  • Betyg från andra arbetsplatser
  • Mer info om arbete du har nu
  • Dataerfarenhet med kunskaper


Min utbrända och lyckliga hjärna kan inte koppla "min platsansökan" till arbetsgivaren. Jag letade förbrilt  genom min utkorg, men inga framgångar. Jag hittar inte någon skickad ansökan till denna arbetsgivare. Tänk om jag har skickat via en extern länk, så att jag skickat en ansökan ändå. Vad ska jag säga om nu arbetsgivaren kallar mig på intervju?! Är det pinsamt att säga: Så roligt att du blev intresserad av mig, vad var det för tjänst jag sökte nu igen?

Hjälp!! 
Förekommer det att arbetsgivare har "samtal" med arbetsförmedlingen som tipsar om mig, utan att jag ansökt? Kan det verkligen förekomma? Kan det vara så det ligger till? 



Och bara för att boosta min utbända, så himla välfungerande hjärna, som vägrar antidepressiva mediciner, för att de tillför mig ingenting, så medföljer här även en - personlighetsbeskrivning, av naturliga skäl - så har jag garderat morgondagens bloggutmaning - ja, ifall jag kollapsar av stress, vilket inte kommer att hända ändå, för jag har liksom - been there, done that!


Down to earth and charming
You have a natural authentic charm, what you see is what you get. People admire you because you seem so 'together'. You have both feet planted firmly on the ground and they can depend on you. While others complicate their life with ifs and buts, you know your own mind. You provide security and space to those close to you. You are a rock, and although others may not tell you, you are the sun around which they revolve. You dislike superficiality and tend to be skeptical toward the whims of trends. Where others crash and burn, you motor on, quietly achieving all you need to do. You are a woman (or man) of substance.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar