Sidor

torsdag 14 april 2011

Stoppa tiden !!

Stressad ?
Ja.....men då stannar man upp och fokuserar på andningen en stund.

Min egen solsida slår aldrig fel när jag behöver den. I min lilla "fokus på andning" stund råkade jag uppskatta var jag befinner mig just nu. I Falkenberg !!

Nu är det ett år och fyra månader sedan vi anlände här.
Jag begriper fortfarande inte hur vi bar oss åt att lyckas med detta projekt (med tanke på omständigheterna) men då är det lämpligt att citera:

Ingenting i livet bara händer.
Man måste ha ork att möta hinder och ork att övervinna dem.
Ork är att kämpa.
Golda Meir


Hur sedan tillvaron har utvecklats sen dess är ju faktiskt anmärkningsvärt. Vi (försörjarna) är i arbete. Oliver blev så väl mottagen på sin skola att han lyckades till och med införa "mjukisfredag" i klassen. Och...för Samuel är det NÄRA....han ska på arbetsintervju imorgon. Visserligen på pappas jobb vilket gör att det inte kan gå fel ;))
Idag hade jag bara förmiddagspass vilket var väldigt skönt med tanke på LÅNGonsda´n igår. Men det innebär inte slut på arbetstiden. Sitter nu och filosoferar...Marknadsföring !! Men det GILLAR ju jag :))

Som sagt.....vi har det - fortfarande - bra.....vi här bak i bilen ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar