Sidor

måndag 16 maj 2011

Äntligen måndag !!

Ja, då var denna berömda Eurovision-veckan/helgen till ända och den efterlängtade måndagen är tillbaka.

Idag gör jag ett försök till insats för Samuel. Hans tändstift verkar vara dåligt och han är hemskt trögstartad. Här om dan (i slutet på april tror jag) blev han överlycklig när han hittade en utbildning att gå (till hösten) och det var ju lättnad för oss alla att han hittade nåt intressant att göra här. Saknaden efter polarna i Jämtland dämpas sakta men säkert.


Sista ansökningsdag är imorgon.
Jag frågade honom igår om han hade skickat in sin ansökan och svaret blev..........
- Näh !!
- Nähä, vad händer? undrade jag då...
- Jo, jag måste ju ha referenser ...och så kom det ca 10 andra anledningar till att han inte hade gjort klart sin ansökan..

hmmm....
Pepp ala morsan påbörjades som om ingen var morgondagen....
Tjobb, tjobb...heja heja....kom igen kom igen...ring ring ring....

Resultat:
- Mamma! jag har bestämt mig !! jag ska INTE söka till höstterminen !!!

Näääähääää!!!
Min "enastående" förmåga att plocka fram det bästa i folk.....funkade DEFINITIVT INTE i det här fallet.

Nåväl, jag gläder mig då istället över dom som VILL ha allt mitt pepppp :))))))

2 kommentarer:

  1. JAg slår min panna blodig när det gäller en hemmaboende..... Är det för att man är mamma som man inte kan kommunicera med avkommorna ?

    SvaraRadera
  2. Jaadu, man kan undra !!
    Nu har vi inte kommunikationssvårigheter så här almännt, här hemma. Men när jag sätter igång och ska peppa, verkar det bara ha fel effekt !! det gillar jag förstås inte, men ligger inte sömnlös över det.

    Jag misstänker att hans motivation att plugga fortfarande är "nere i dalen". Men han behöver sysselsättning.....den saken är klar !!!

    SvaraRadera