Sidor

måndag 17 mars 2014

Blogg100 - 17

Agenda...

Jo, jag såg ju på partiledardrabbningen igår och hur jag än försöker att vara - medmänsklig, så bara fick inte Stefan Löfven några pluspoäng av mig, för sin insats. Han ansträngde sig hårdare att idiotförklara Fredrik Reinfeldt, än att övertyga mig att det är Socialdemokraterna som min röst ska gå till, i nästa val.

Jag är här och nu, tillsammans med min familj - två unga vuxna söner, och min man som arbetar - för att försörja oss fyra, som är av naturliga skäl, omöjlig uppgift - i en medelklass familj. På grund av mina VAL, har jag ingen inkomst, ingen inkomstförsäkring heller, och förbereder ett "studiebesök" till sociala förvaltningen för att försöka få ut matkuponger, samt för att få det bekräftat att den svenska välfärden fungerar - alldeles utmärkt. Återstår att se resultatet på den undersökningen.

Idag var min 22-åring på arbetsintervju, och fick bekräftat, på plats, att jobbet blir hans. Det firar vi så som vi brukar göra, här hemma hos oss. Själv väntar jag på svar efter en intervju.
Det är varken Stefan Löfven eller Fredik Reinfeldt som har orsakat oss ett "besök i fattigdomen".

Om det hade varit VAL idag, då hade min röst gått till Reinfeldt, av den enkla anledning att jag med större sannolikhet skulle - bli hörd då... dvs, om det bara fanns två partier att välja mellan!

Hur som helst, så kommer jag att rösta på det parti som tillfogar PSYKVÅRDEN det den behöver. Av rent egoistiska skäl...


Hörs din röst?

1 kommentar:

  1. Ja om du min käraste vill ha mer pengar till sjukvården då måste du bara rösta på Stefan och definitivt inte på Fredrik, han gör sitt bästa med att införa det som USA vill komma ifrån som enda land i väst "en ej fungerande sjukvård för alla", Man kan inte finansiera ett rike utan att betala skatt, det är fullständigt omöjligt. Välfärd kostar och skolor kostar, då kan man inte hålla på med att sänka skatter. De 4 jobbskatteavdrag som de gjort har jag som låginkomsttagare inte märkt av ett skvatt fast dessa skulle gälla mig. Inkomstklyftan mellan låginkomsttagare och höginkomsttagare har ökat med 69% sedan de tog över och under dessa 8 år vid makten så har skolan, sjukvården, välfärden gått käpprätt åt H.....E, och en av världens högsta ungdomsarbetslöshet. Man ska helt enkelt sitta med pengar på banken eller vara född med en guldsked i munnen för att gynnas av Fredriks politik. Så gör som din älskade make och rösta på RÖTT........PLEEEEEEEASE :)

    SvaraRadera