Sidor

torsdag 20 mars 2014

Blogg100 - 18,19, 20

Kreativt?...


Jag skulle behövt hitta någon väg...
så jag kan hamna ur led...
en gång till...
för det tycks...
att det rycks...
åt det alldeles normala...

Jag skulle behövt meditera...
och acceptera...
en gång till...
att respekt är ett ord...
på allas bord...
och alla gillar olika

Jag skulle behövt på djupet dyka...
och inte alla andra psyka...
en gång till...
Men så blir jag kreativ...
och inte provokativ...
tror jag, ja...

Jag skulle behövt veta en sak...
om det är fult att vara rak...
en gång till...
fast, vad är rak...
om inte ännu en sak...
i den svenska akademiens ordlista.


Det blir en tredubbel idag. Fick lite tidsbrist och bara hann inte skriva inlägg nr 18,19 av den enkla anledning att jag hade så mycket annat för mig. Jag vill absolut inte "kasta in handduken" i denna - ett inlägg om dagen, i 100 dagar - utmaningen. Mina inlägg är kanske inte så kreativa alla gånger. Kände mig dock himla kreativ när jag fick till denna tredubbla ;) 

Det är alldeles för inspirerande att följa er underbara skribenter i denna utmaning #blogg100. 



... och idag är det vårdagjämning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar