Sidor

fredag 21 mars 2014

Blogg100 - 21

Första gången...

Så har jag för första gången i hela mitt liv skickat in ansökan till - högskola! Det är förstås inte därmed sagt att jag kommer att studera vidare på högskola, då antagningsnämnden har makten i sina händer. Men känslan inombords kallas Stolt. Här sitter jag, snart 43, och reser vidare här i livet, prövad, målinriktad och intresserad. 
Jag bläddrar på antagning.se och tar del av all möjlig information där. Lägger märke till att mina chanser att komma in på den utbildning jag ansökt till ser bra ut, trots uselt resultat på högskoleprovet. Det är knepigt tycker jag att det är det enda som finns registrerat som "merit" på antagning.se!
Mitt omdöme från folkhögskolan får jag komplettera med. Jag har en sak till att lägga till meritlistan, nämligen min alldeles egna bok - som kommer för all framtid att vara den märkvärdigaste utbildning/merit jag någonsin skaffat mig. Frågan är om antagningsnämnden tar hänsyn till den meriten.
Min bild av högskolan har förändrats betydligt sedan bara tre år tillbaka, hur som helst. Lärande är det roligaste jag vet. Ser fram emot vidare utbildning...


Stolt = FEELGOOD - för det kommer att bli något utav mig, trots allt :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar