Sidor

lördag 22 mars 2014

Blogg100 - 22


"Mål & Mening"...

Den vackraste av vårdagar infinner sig idag. Solen skiner, lagom bris, åtta plusgrader och himlen är ljusblå. Fyra och en halv månad har gått sedan min bok "Kära Mentor - jag fungerar sämre utan dig" kom ut. Jag har nått mitt mål, och skapar mig nya allt eftersom resan fortsätter. Idag njuter jag, vilar, och filosoferar...
Boken har blivit läst av dem jag huvudsakligen ville dela den med. Många många andra har även tagit del av den. 
Fokus på bibliotek har varit stort och DU har varit med - och sett till att den hamnat i Ditt bibliotek. Jag är tacksam Dig som gör mig den "tjänsten". Min förtjänst är att boken finns tillgänglig för så många som möjligt - som kan tänkas vara intresserade av ämnet - den arbetsrelaterade väggen. Etthundra böcker finns i denna första upplaga av boken. Återstående lager finns delvis hos bokförlaget, och delvis här hemma hos mig, på eget lager, som är avsett dem som vill bli ägare till ett personligen signerat exemplar.

Om nu en känsla kallad "stolt" ska kunna rangordnas, så är då den - att boken finns på biblioteket i Östersund den absolut bästa. I ett föränderligt "mål och mening" kapitel så var det ju det som var min högsta önskan. Vem Du är som såg till att det hände, vet jag inte. Men DU ska veta, att dagens smällkaramell går till DIG.

Boken finns att låna på bibliotek i Stockholm, Göteborg, Malmö, Karlstad, Östersund, Krokom och Falkenberg, och på ingående är Piteå, Älvsbyn och Eksjö, vad jag vet... ;)

LEVE LITTERATUREN!




1 kommentar:

  1. Ja vad vore världen utan biblioteken?! Härligt att få in boken på flera!

    SvaraRadera