Sidor

söndag 9 mars 2014

Blogg100 - 8

"Sharing is caring"...

Jag gillar denna kombination av ord väldigt mycket även om "hur du tänker avgör hur du känner" fortsätter att vara min absoluta favorit, när det kommer till - det skrivna ordets makt. Jag tycker väldigt mycket om att dela med mig, det blir en självklar - boomerang effekt - när jag gör det och då "föder" jag mig själv. Då är allt väl - och i sin ordning.

Av någon anledning blir jag väldigt reserverad - när vi uppmanas hela tiden att ta hand om alla andra runt omkring oss, våra nära och kära, samt medmänniskor som lider runt om i hela världen.
Believe me, i've been there, alltså i den sitsen att verkligen behöva komma i kontakt med sådana som - lider med mig. Vår empatiska förmåga prövas ständigt. "Om du lider så lider jag också" är den riktiga innebörden av detta ord - väl?. Ett vackert ord som för med sig - lidande. 
Inte lidande då? Om jag inte är lidande - vad finns det då för fiffigt ord som markerar att du "känner som" mig? Då är det en hel mening som uttrycks: JAG GLÄDS MED DIG - skrivs den.

Alla möjliga välgörenhetsorganisationer uppmanar oss att dela med oss 100 kronor i månaden för att, till exempel, hjälpa en traumatiserad liten flicka som inte kan prata sedan en bomb exploderat i närheten av henne. - Dela med dig annars bryr du dig inte - är såklart det jag uppfattar.
Skamsen inser jag att jag inte har 100 kr över, så att denna underbara, traumatiserade lilla flicka ska få ett värdigt liv. Jag tröstar mig med att det finns folk där på plats som tar hand om den lilla flickan.

Jag delar flitigt med mig - empatiskt som jag är.

I'm right there with you little girl - and you will never receive this message!


Please Share?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar