Sidor

söndag 9 mars 2014

Blogg100 - 9

Eftersom ...

Jag behöver verkligen dokumentera den här dagen för den blev så väldigt - lyckad! Och då kan jag dela det med er (och på köpet hinna ikapp de övriga deltagarna i Blogg100 utmaningen).

Jo, så här är det: 
Jag är egoist - som brister empati emellanåt (övar hela tiden på det dock, så ge mig lite pluspoäng än ni vänliga). Jag och min man har liksom varit ihop och gifta sedan stenålderstider och på vägen gått igenom tre perioder av - förändringar (min egen renässans skulle naturligtvis vara starten på den tredje perioden).

Nåväl...
Efter den andra perioden blev det en tradition för oss att på 12-slaget varje nyårsafton stanna upp, se varandra djupt i ögonen, för att där se året som gått, för att sedan pussas och kramas i 5 minuter för att vi är så duktiga att överleva hela tiden, och så slutligen hittar vi på himla fiffiga nyårslöften. Förra nyårsafton var allt sig likt - fast inte. Nyårslöften blev - singular.
Året 2014 skulle gå i VI-andan, ett gemensamt nyårslöfte alltså, och en egoist som jag skulle alltså få i uppgift att tänka VI och inte JAG.
Så här 9 mars kan jag konstatera att jag har inte haft särskilt stora framgångar med detta, men tröstar mig med att jag inte är ensam om det. 9 mars blev en VI-dag, mycket lyckad, och numera dokumenterad ;)
Undrar om jag ska föreslå att regeringen "motionerar" en VI-dag i kalendern... och göra den röd - och allt.

Jag frågar astrologen istället ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar