Sidor

söndag 15 maj 2011

När man vill lära sig tvivla...

...då ska man bo i Sverige !!



Kan ju bara inte låta bli att fundera över gårkvällens resultat i Eurovision Song Contest !!
Skulle kunna göra ett ryck i att hitta ALLA negativa artiklar (inrikes) om Sveriges chanser i ESC detta året men jag vägrar lägga någon som helst energi på det...
Ni vet ju mycket väl hur det har sett ut de senaste dagarna i tidningarna...

Nåväl, nog sagt om det....
Det som är det intressanta här (eller närmare bestämt Ointressanta) är svennarnas TVIVEL.

Ordet (känslan) TVIVEL är som pesten och har tagit alldeles för mycket plats i min egen tillvaro under alldeles för lång tid. Tack å lov så har jag lyckats kliva över tröskeln från tvivelrummet och här uti i korridoren är en mycket behagligare atmosfär.

Jag kan bestämt påstå nu att jag drabbades av svennesjukan TVIVEL. Skönt med den vetskapen...

Eric Saade gjorde en MVG insats för Sveariket i ESC 2011. Ni (vi) utsåg honom att blir vår flaggbärare detta året och så gör Ni (inte vi) allt vad Ni kan för att knäcka honom så Ni kan livnära ert TVIVEL.
Jag köper inte ert koncept, NO MORE !!!!

Tacka vet jag islänningarna som är nöjda och glada med sin 20:e plats fast dom hoppas varje år att dom ska vinna <3

------- DU GAMLA DU FRIA --------

7 kommentarer:

  1. Iris... nu ska du inte vara så där och dra alla oss svenna över en kam :) jag satt här i soffan och hejade så knogarna vitnade och vår saade... ja han gjorde till och med MVG++ jag tycket han gjorde ett suuuperjobb :D kram på dig!

    SvaraRadera
  2. ....i hear you my dear......fast HEJAKLACKEN hördes förjä...dåligt !!!
    ;)

    SvaraRadera
  3. já sko mína..... urrar bara -like á það!;)

    SvaraRadera
  4. Já maður þarf að kenna þessu liði eitt og annað !! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag röstade inte på saade för jag tyckte inte om låten och därför anser jag mig ha rätt att vara tvivlande!

    SvaraRadera
  6. Ok Tomtan, you made your point :))

    Jag har nog missuppfattat alltihop. Det var förstås bara dom som INTE röstade på Saade i hemmafinalen som hördes förra veckan och hade ensamrätt på att skriva artiklar i tidningarna ;))
    Puss :)

    SvaraRadera
  7. Tror jag har anledning att deklarera följande ;)

    Jag röstade INTE på Eric Saade i hemmafinalen.
    Jag var värsta anhängaren till Linda Pritchard och hennes Alive som inte tog sig till finalen. Jag lät bli att rösta i finalen.

    Gällande Islands bidrag var det almännt skämmigt dålig låt enligt mig.
    Men när det väl gäller borde det vara naturligt att höja flaggan och heja på sitt land.
    Eller gäller det endast sportevenemang ??

    Hänger ni med mig.....
    ;)

    SvaraRadera