Sidor

tisdag 28 augusti 2012

Vad gör man inte?

Strax före påsk ringer en gammal man bosatt i Falkenberg sin son, som bor i Stockholm.
- "Jag beklagar, kära son, att behöva förstöra påsken för dig, men jag måste berätta att jag och din mor har bestämt att skiljas. Jag har fått nog efter 45 år."
"Pappa!! Vad fan är det som händer? frågar sonen helt förstörd.
- "Vi står inte ut att se varandra längre" förklarar fadern. "Vill du vara schysst och ringa din syster i Östersund och berätta för henne".

Sonen, utom sig av oro, ringer sin syster och förklarar läget.
- "De kommer fan i mig, inte att skiljas, så länge jag har något att säga till om" skriker hon i telefonen och fortsätter - "låt mig ta hand om det här".

Hon ringer vansinnig till Falkenberg och skriker åt sin far,
- "Du ska fan inte tro att ni kommer skiljas! Gör inga förbannade dumheter förrän jag är där! Vi kommer både jag och bror imorgon kväll! HÖR DU DET!" och så slänger hon på luren.

Gamle mannen lägger på luren, vände sig till frun och sa:
- De kommer vara hos oss i påsk :) Vad ska vi hitta på till jul? .... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar