Sidor

tisdag 11 mars 2014

Blogg100 - 11

Utmaning - hela dan...

Blogg100Ja, idag har jag för avsikt att uppmärksamma TRE utav mina "kollegor" i denna finfina och mycket inspirerande utmaning #Blogg100. Utmaningen, som har en grundtanke att driva vårt skrivande framåt och förebygga - skrivkramp (egen tolkning). Det finns inga andra regler än att just - skriva.
Det är inte lätt att följa allas bloggar och läsa allas inlägg (vi är ju i alla fall över 220 som deltar).
Men det är verkligen inte besvärligt att anstränga sig lite extra!



Lars föreslog att vi skulle boosta varandras bloggar med att nämna varandra i våra inlägg minst en gång i veckan, vilket jag tyckte var en helt strålande idé, och som faktiskt - framkallar mitt läsande. Det är därför väldigt naturligt att han får min röst idag.

Annika är helt frälst i Island och hästkulturen. Hon längtar så mycket dit att hon känner sig nästan sjuk. Lite onödigt förstås att känna sig sjuk, men jag är då även den som har ständig - hemlängtan, en frisk sådan. Jag delar inte hennes intresse för hästar dock. Blev ju bara rädd som liten när jag provade på hästridning. Erkänner dock att det är nära nu, att jag vill...komma över det, liksom.

Lotta har tankarna hos sin far, som snart ska fylla 90 år. Det är i dagarna hon tänker väldigt väldigt mycket - före, vilket inte är ett dugg konstigt. Min far dog strax innan han skulle fylla 66 och då fick man verkligen lov att tänka - efter... bokstavligen.

Lite Home sweet home...medföljer här :)


Du glömde väl inte att läsa de andras bloggar nu, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar